15. oktoobril külastas meie kooli lastekirjanik ja Maaülikooli loodusteaduste kooli eestvedaja, bioloog ning õpetaja JUHANI PÜTTSEPP.
Kirjanikuga kohtumisel osalesid lisaks 5.-7. klassi õpilastele ka algklasside majast 4. klasside lapsed.
Külaline näitas pilte loodusest ja rääkis juurde jutte põnevamatest seikadest oma loodusretkedel. Palju pilte oli loomadest, peamiselt just koertest.
Saime teada, et eriti südamelähedane oli kirjanikule gibraltari laevakoera tõugu koer Saku. Temaga juhtunud lugudest kirjutas Juhani Püttsepp ka raamatu „Gibraltari laevakoerte ühing“. Peagi ilmub Juhani Püttsepalt ka uus lasteraamat – järg koeralugudele.
Raamatukogus oli kolme nädala jooksul võimalik tutvuda Juhani Püttsepa raamatute näitusega. 5.–7. klassi õpilastele lugesin raamatust „Juhani jutte“ ette ühe huvitekitava loo, mis just kõige põnevama koha peal pooleli jäi, kutsudes õpilasi raamatut lugema.
Näitust käisid vaatamas ja jutukest kuulamas ka 4. B klassi õpilased.
Raamatukogu juhataja Karin Kiik
15.10.2015
14. oktoobril alustasid 5. klassi õpilased Külli, Ingrid, Kristiina, Gerli, Raine, Kerli-Karmela, Mia Sandra, Mikk, Joosep, Carl-Robert, Brian ja Marili teist koolitundi muuseumis, et lugeda vanu koolilugusid lugemiskoerale. Selle üritusega tähistasime nii kooli 142. aastapäeva kui ka ettelugemispäeva. Lugemiskoera rollis oli koolidirektori koer Marta, kes elas oma osasse nii suurepäraselt sisse, et uinus jutte kuulates.
Mõned ettelugejate arvamused:
*Mulle meeldisid lood, sest need olid huvitavad ja lõbusad.
*Mulle meeldis koer Marta. Ta oli väga hea kuulaja.
*Mulle meeldis neid lugusid kuulata ja ka ise lugeda.
*Mulle meeldis lugeda teistele ja ka lugemiskoer Martale.
*Mulle meeldis ettelugemine väga ja teised meie klassi õpilased oleksid ka võinud lugema tulla.
Kõik osalejad said mälestuseks tänukaardid ja energia taastamiseks kommi, Marta muidugi veidi lihakama maiuse.
Aitäh tublidele lugejatele ning lugemiskoer Martale ja tema perenaisele!
Raamatukogu juhataja Karin Kiik
14.10.2015
VÄIKE-MAARJA GÜMNAASIUMI JA ÕPPEKESKUSE JUHTKONNA INFOLEHT 9. oktoober 2015
12.–16. oktoobril on gümnaasiumis KOOLI SÜNNIPÄEVANÄDAL.
ESMASPÄEVAL, 12. oktoobril
TEISIPÄEVAL, 13. oktoobril
KOLMAPÄEVAL, 14. oktoobril
NELJAPÄEVAL, 15. oktoobril
REEDEL, 16. oktoobril
EELINFO:
Järgmisel neljapäeval, 15. oktoobril, on Väike-Maarja gümnaasiumil külas lastekirjanik ja loodusmees (Eesti Maaülikooli Loodusteaduste koolist) Juhani Püttsepp. Ta kohtub 4.-7. klasside õpilastega õppekeskuse saalis, et rääkida loodusest ja oma raamatutest.
Kooliraamatukogu juhataja Karin on juba käinud klassides kirjaniku raamatuid tutvustamas, samuti saab gümnaasiumi peamaja raamatukogu näitusel ülevaate J. Püttsepa raamatutest. Raamatukogu ootab külla.
VÄIKE-MAARJA GÜMNAASIUMI JA ÕPPEKESKUSE JUHTKONNA INFOLEHT 02. oktoober 2015
ESMASPÄEVAL, 05. oktoobril
TEISIPÄEVAL, 06. oktoobril
KOLMAPÄEVAL, 07. oktoobril
NELJAPÄEVAL, 08.oktoobril
REEDEL, 09.oktoobril
EELINFO:
Väike-Maarja gümnaasiumi ja õppekeskuse töötajad alustasid tänavust õpetajate päeva digipädevuste arendamisega ning jätkasid Väike-Maarja muuseumis rännakuga hariduse ajalukku.
Ühtlasi sai alguse käesolevat õppeaastat läbiv igakuine digiesmaspäeva traditsioon, mil õpetajad juhendavad üksteist erinevate veebikeskkondade kasutamisel. Idee sai alguse kevadel õpetajate seas läbiviidud digipädevuste uuringust, millest direktor Marje Eelmaa õpetajate päeva hommikul kokkuvõtte tegi. Oktoobrikuisel digiesmaspäeval juhendasid ja julgustasid kolm gümnaasiumi õpetajat teisi katsetama veebikeskkonda Kahoot!. Novembri algul jagavad järgmised õpetajad oma kogemusi mingi õpikeskkonnaga ja õpetavad kolleegidelegi, et õppetöösse vaheldust ja õpilasi köitvat digisärtsu tuua.
Edasi suunduti Väike-Maarja muuseumisse, kus endiseid ja praeguseid pedagooge tervitas vallavanem Indrek Kesküla, kes võrdles õpetajaid kirjanikega, kes loovad homset ühiskonda. Muuseumi juhataja Marju Metsmani ja direktori Marje Eelmaa juhendamisel rännati hariduse ajalukku. Muuseumitund kätkes endas tervet koolipäeva – alustati häälte puhtaks laulmisega, jätkati 1920ndate kooli komblus- ja käitumisreeglitega ning tutvuti kooli kroonikaraamatu väljavõtetega 1930.-40. aastatest. Matemaatika tunnis prooviti jõuda õige vastuseni arvelaua, tahvli ning krihvli-tahvli abil, kirjatehnika tunnis prooviti sule ja tindiga kirjutamist ning pandi oma loovus ja teadmised proovile loodusõpetuse tunnis.
Päev jätkus traditsioonilise aktusega koolis ning muljete jagamisega gümnasistidega, kes olid tava kohaselt ise õpetajate päeval kõigile klassidele tunde andnud.