TV 10 olümpiastarti vabariiklikus voorus saavutas Aivar Ellam kõrgushüppes 5. koha.
22.-23. märtsil käis Väike-Maarja gümnaasiumi õpilasesindus väljasõidul Pärnus. Tegime kokkuvõtteid jaanuaris-veebruaris koolis toimunud osaluskohvikutest. Õpilasesinduse-sisese meeskonnatöö arendamiseks toimus orienteerumine mööda Pärnu linna. Külastasime ka Pärnu Koidula gümnaasiumit ja nende õpilasesindust.
Orienteerumine võttis aset Pärnu rannarajoonis. Meid jagati selleks gruppidesse. Õpilasesinduse president Keneli oli mõelnud meile välja põnevaid ülesandeid, mida erinevates punktides lahendada – näiteks selfie’de tegemine, üksteisele komplimentide kirjutamine, Pärnu Rannahotelli administratuuris majutusinfo pärimine jms. Pärast orienteerumist läksime kõik koos hosteli kööki süüa tegema. See nõudis ka meeskondlikku pingutust – maitsev toit pidi ju lauale jõudma! Kõhud täis, hakkasime konverentsiruumis osaluskohvikute kokkuvõtteid tegema. Töö toimus jällegi gruppides, sest teemasid oli mitmeid ning kokkuvõtete ja esitluste tegemisele kulus terve õhtu.
Osaluskohvikud leidsid koolis aset aasta alguses ning neisse olid kaasatud kõik 4.-7. klassi õpilased. Aruteluteemadeks olid: „Mis on võrreldes eelmise aastaga muutunud“, „Kuidas ja kas õpetaja arvestab õpilase arvamusega“, „Kuidas kooli keskkond toetab õpilaste tervislike eluviiside kujunemist“ ja „Meie õpilaste väärtused“. Tulemusi tutvustame kogu koolile märtsis koolikogunemisel.
Teisel päeval külastasime Pärnu Koidula gümnaasiumit. Meid võtsid vastu kooli huvijuht ja õpilasesinduse president. Nad tutvustasid meile kooli ja näitasid erinevaid klasse, ruume – näiteks aulas asuvat muusikaruumi, kus oli mitmeid instrumente vahetundide sisustamiseks, umbes 100-kohalist auditooriumit, keemialaborit. Tutvustasid ka õpilasesinduse tööd. Jagasime häid mõtteid, mida koolis teha saaks ja saime ka vastu põnevaid ideid, mida edaspidi enda õpilasesinduse töös rakendada.
Õpilasesindusega olid kaasas huvijuht Helina Lükk ja õpetaja Merle Kiigemaa.
Ege-Ly Petermann
Väike-Maarja Gümnaasiumi õpilasesinduse liige
On 14. märts – emakeelepäeva varahommik.
Kogu koolipere koguneb saali. Lavale on seatud väike nurgake vanast eesti kodust.
Õpetaja Egne annab teada, et täna, emakeelepäeval on meil võimalus kuulata ja nautida õpilaste esituses eesti rahvajutte ja muistendeid.
Esimestena asuvad jutte pajatama 3. ja 4. klassi õpilased.
3.b Kaarel Moorits „Miks on jänesel mokk lõhki?“
4.a Angelina Alt „Neitsitorni legend“
4.b Hannele Nora Künnapuu „Endine Rakvere linn“
4.a Eva- Angelica Kaldaru „Kuidas meelespea endale nime sai“
3.a Lily- Riin Parv „Kuidas Eestimaad kokku pressiti“
4.b Egle Vissak „Kalevipoja mõõk“
3.a Reno Kungla „Kuidas tekkis vikerkaar“
Siis jõudis esinemisjärg 1. ja 2. klassi jutuvestjate kätte.
1.a Mariliis Rotka „Kust uba musta joone sai“
1.b Oliver Part „Kuidas jänes endale pikad kõrvad sai“
2.b Johannes Rudolf Kits „Karupere pudrupäev“
2.b Siim Argos „Kes kireb paremini“
2.a Marten Klement „ Loeme sajani“
1.a Janette Udeküll „Loeme sajani“
2.a Aveli Kiisk „Säga ja kiisk“
1.b Lisett Marii Viikmaa „Jänese uued saapad“
Oi kui julgelt, soravalt ja ilmekalt meie õpilased jutustada oskavad! Olite väga tublid! Kiitust tubli töö eest väärivad ka meie õpetajad Viive Laar, Helve Noorlind, Tiiu Valk, Jana Külmallik, Egne Liivalaid, Kaja Sarapu, Kristi Põdra, Ele-Riin Vend. Tänud ka meie lapsi kuulama ja hindama tulnud endistele õpetajatele Linda Raagile ja Aino Lukmanile. Igale jutuvestjale jäi tänast emakeelepäeva meenutama raamat. Soojad tänusõnad kõigile!
Parimad rahvajuttude pajatajad.
Žürii ja õpetajate abiga sai välja selgitatud parimatest parimad jutuvestjad.
Nemad said kingiks raamatu, diplomi ja šokolaadi.
Esimeste klasside parim – Janette Udeküll
Teiste klasside parim – Marten Klement
Kolmandate klasside parim – Kaarel Moorits
Neljandate klasside parim – Egle Vissak
Žürii nimel võttis päeva kokku algkooli raamatukoguhoidja Liidia Arumägi.
Vilistlaskogu koosolek toimub 14. aprillil kell 11 gümnaasiumi peamajas.
Tule ja räägi kaasa kooli juubeli planeerimises.
Meie kool on liitunud sellel õppeaastal noorteorganisatsiooniga TORE. Tugiõpilastegevus TORE arendab kolme suunda koolis:
TORE tegevus koolis on järjepidev juhendajate ja õpilaste koostöö, mis keskendub suhtlusoskuste õpetamisele, õpilaste isiksuslikule enesearengule ja heale toimetulekule erinevates koolisituatsioonides.
Meie kooli meeskond (3 õpilast ja 2 juhendajat) on hetkel läbinud põhikoolituse. Oleme valmis vastu võtma 6. ja 7. klasside õpilaste seast uusi liikmeid ja alustama nende koolitamist.
TORE on Sinule, kui sa tahad:
TOREKANA saad:
Uuri lisainfot tore.ee leheküljelt.