9. novembril külastas Väike-Maarja Gümnaasiumi kirjanik Heli Künnapas, kelle sulest on ilmunud neli noorsooromaani, üks tõsieluteos ning ka täiskasvanutele mõeldud raamat.
Künnapas kohtus Väike-Maarjas 10.-12. klassi õpilastega, tutvustades neile kirjanikuelu tagamaid ning heites valgust oma teoste ideedele ja motiividele. Künnapas tõi välja erinevaid sõnumeid, mida ta oma raamatutega öelda on tahtnud. Teosest „Tristan“ jäi õhku mõte: „Ära mõista hukka neid, kelle elust sa täit pilti ei tea!“
Kirjanik ise peab oma loomingu kõrgpunktiks noorsooromaani „Ütlemata sõnad“, mille kaante vahele saamine võttis aega üle 15 aasta.
Kohtumise teine pool keskendus kirjanikuelule. Künnapas tõdes, et Eestis pole oma teoste avaldamine alati lihtne: tema tõsielulist raamatut „Minu ilus elu maal“ kirjastused trükkida ei soovinud ning sellest ajendatuna pani ta aluse oma isiklikule kirjastusele.
Künnapse sõnul on tema raamatud saanud tugevat mõjutust tema eraelust. Teose „Tähtajaline elu“ põhiideeks olev aastane lapsehoidjatöö Ameerikas on seotud kirjaniku sarnaste kogemustega New Yorkis ja Chicagos. Ka raamat „Ütlemata sõnad“ on kirjutatud osaliselt tõsielus juhtunud sündmuste põhjal ning trükises on tänusõnad inspiratsiooni pakkunud inimestele.
Väike-Maarja gümnaasiumi õpilased jäid kohtumisega väga rahule, sest pea igaüks leidis endale mõtlemapaneva tarkusetera eluteele kaasa. Kohtumise kirjanikuga tegi võimalikuks meie kooli raamatukogu.
VMG abituriendid
Juhendas: eesti keele ja kirjanduse õpetaja Seidi Lamus-Tšistotin
Vaata pilte kirjanikuga kohtumisest siit:
Infoleht on kodulehel foto kujul. Pildi suuremalt nägemiseks klõpsa fotol/infolehel.
11.11.2016
Infoleht on kodulehel foto kujul. Pildi suuremalt nägemiseks klõpsa fotol/infolehel.
Ühel sügipäeval saabusid Väike-Maarja gümnaasiumi õpilased koju näpus kutsed isadele-vanaisadele osaleda 10. novembril Väike-Maarja Õppekeskuse töökojas turvalisel isadepäeval.
Mardipäeva õhtul oligi töökoda sagimist täis ning poolteist sada, valdavalt mehist, osalejat kohal. Ühiselt veedetud õhtu tuletas nii isadele, vanaisadele, õpilastele kui ka teistele huvilistele meelde, kuidas igapäevaselt turvaliselt hakkama saama. Ühtlasi oli peredel võimalus heita pilk gümnaasiumi ja õppekeskuse tööõpetuse klassi ning erinevatele õppetingimustele.
Alustuseks jagati osalejad gruppidesse, kes hakkasid järjest erinevaid töötubasid läbima. Ohutuse põhitõdesid aitasid meenutada ning jagasid soovitusi gümnaasiumi ja õppekeskuse erinevad õpetajad. Aivo Urbas tegi sissejuhatuse puutöösse ja manitses kõiki ohutusele. Ain Kõiv näitas auto turvavarustust. Leo Nirgi oli kaasa toonud elektritöid tutvustava stendi. Tarmu Pajula juures õpiti ohutult liiklema. Mihkel Kundla võttis ette rehvid, mõõtis nende rõhku ja mustrit. Naiskodukaitsjate juures tuli aga abivajajaid aidata ja plaasterdada. Turvalise õhtu lõpuks said osalejad kooliüritusele kohaselt ka direktor Marje Eelmaalt pidulikult tunnistuse.
Gümnaasiumi isadepäeva üritust vedasid eest õpetaja Egne ning õpilasesindusest Ege-Ly ja Richard.
Infoleht on kodulehel foto kujul. Pildi suuremalt nägemiseks klõpsa fotol/infolehel.
Neljapäeval, 20. oktoobril kogunesid 20 viiendate klasside õpilast õppekeskuse õpetajate tuppa. Kui te nüüd arvate, et nad tahtsid end kirja panna koka või autotehniku eriala kursusele, siis te eksite. Meie viiendikud ootasid kedagi, kellele ettelugemispäeval raamatut lugeda. Kuulaja rollis oli juba teist aastat kooli direktori koer Marta.
Eelmisel aastal lugesime koerale lahedaid koolijutte, aga Marta neist eriti ei vaimustunud, vaid lasi hoopis sõba silmile. Seekord valisin ettelugemiseks raamatu, mille peategelaseks on koer ja kuna on ka merekultuuriaasta, siis mitte tavaline koer, vaid laevakoer. Nii lugesimegi tänavu lugusid Evald Tammlaane raamatust „Laevakoer Tuhk“.
Kas Martale lugu meeldis või ei, on raske ütelda, aga magama ta seekord igatahes ei jäänud.
Kindel on aga see, et meie õpilastele meeldisid jutt ja jutu kuulaja väga.
Mõned mõtted ettelugejatelt:
*See lugu tundus, nagu räägiks Martast.
*Koer oli väga lahke ja jutt oli ka naljakas ja huvitav.
*Mulle meeldis koerale ette lugeda, see oli eriline kogemus.
*Marta oli sõbralik ja limpsis kõiki ja raamat oli ka tore.
*Mulle meeldis koer, ta oskas kuulata ja olla viisakas. Ei meeldinud see, kui keegi rääkis sel ajal, kui teine luges.
*Vahva oli, et jutt oli ka koerast.
*Tahaks, et kuuendas klassis saaks ka lugema tulla.
Pilte ettelugemispäevast vaata siit:
Aitäh tublidele lugejatele, Martale ja tema perenaisele.
Kohtumiseni raamatukogus!
Karin Kiik
Kooliraamatukogu juhataja
02.11.2016